Ceturtdien, 14. decembrī, Rīgas Valsts 3. ģimnāzijas Svētku zālē un gaiteņos norisinājās tradicionālais skolēnu mācību uzņēmumu Ziemassvētku tirdziņš ar organizācijas Junior Achievement Latvia atbalstu, kā arī vairāku sponsoru atbalstu.
Šogad Rīgas Valsts 3. ģimnāzijā SMU darbībā iesaistīti ap 350 skolēnu no 10 vidusskolas un 3 pamatskolas klasēm: kopā 96 SMU ar inovatīvām biznesa idejām. Kā arī pamatskolas jaunākās klases piedāvāja pašgatavotus ziemassvētku našķus konkursā “Našķu našķis”. Turklāt šogad pie mums viesojās arī 12 SMU pārstāvji no Franču liceja, 1. un 2. ģimnāzijām. Šo milzīgo pārdot gribētāju kustību regulēja 18 brīvprātīgie. Pasākuma organizētāju lomu uzņēmās 12. klašu ģimnāzisti Estere Šmite, Amanda Duleviča un Ivans Ivo Novikovs, tādejādi apgūstot projekta vadības kompetences.
Tā bija lieliska iespēja iegādāties vai pasūtīt unikālas Ziemassvētku dāvanas gan ģimnāzijas skolēniem, gan viņu vecākiem, kuri atsaucās aicinājumam apmeklēt ģimnāziju pirms svētku dienā. Arī skolotāji starpbrīžos iegriezās tirdziņā un iegādājās dāvanas sev. Tika aicināti arī pārstāvji no sadarbības augstskolām un tuvākām iestādēm. Arī LTV1 reportieri ieradās uzņemt materiālu svētdienas reportāžai. (https://www.facebook.com/ltvzinas/videos/1600473154092550)
Vidusskolēni pārliecinoši demonstrēja prasmes un kompetences, kuras ir apguvuši dažādos priekšmetos: matemātika, fizika, ķīmija, bioloģija, sociālās zinātnēs, ekonomikā, vēsturē, dizainā un tehnoloģijās. Noderēja arī labas komunikācijas un prezentēšanas prasmes.
Jauniešu uzņēmējdarbības prasmes vērtēja kompetenta žūrija 24 profesionāļu sastāvā 8 nominācijās: Sociāli atbildīgākais uzņēmums; inovatīvākais produkts; labākais stends; labākā pārdošanas komanda; uz zināšanām balstīts produkts; labākā Ziemassvētku dāvana; videi draudzīgs, ilgtspējīgs produkts; tehnoloģijās balstīts produkts; simpātiju balvas.
Tika apbalvoti gan RV3ģ gan viesu skolēnu mācību uzņēmumi (SMU): MemeShirts, Ķerslis, Pizuni, Lavanda, Forescents, Valatte, Podi&Podi, Skrubbe, HighPrint, O’kei, Zalandia, LaceLock, TheChristmas Workshop, MarEliJare, JA-Foto, Zelta Stūrītis, Vecrīgas vizītes, Skoll, Iekuriņš, FairGlow, Toted, MAMA cepumi, LUMÂNARE, MultiMensa, NEXT, Mētra, kaRota, Stone Games, Rainy, , Punktiņš, CheatSheet u.c. Kā arī tika atzīmētas vairākas simpātiju balvas: skolotāju simpātiju ieguva SMU Lavanda, bet RV3ģ direktora simpātiju saņēma SMU Monodolls.
Oriģināli, unikāli produkti: Orientēšanas pārgājiens pa Vecrīgu. Karnevāla spēle. Rāvējslēdzēja iestrāde džempera kapuces malā. Koka šahs un dambrete. Stiepļu šaha figūriņas. Rāmītis rotaslietu glabāšanai. Mikrofibras salvetes briļļu un ekrānu tīrīšanai. Atvērtā un slēgtā tipa terāriji ar sukulentiem. Maisījums iekuram. Slaims. Atgādnes mācību procesa uzlabošanai. Uzlīmju lapas ar formulām eksaktajos priekšmetos. Mācību galda spēle. Galda spēle par Rīgas Valsts 3. ģimnāziju.(Monopols). Sienas kalendārs ar dizainu. Pašsacerēta grāmata, jautri sarakstīts stāsts. Tamborētie piekariņi ar skolotāju tēliem. Auduma grāmatu vāki ar grāmatzīmēm. Pašprogrammētas auto sacīkstes digitālā vidē. 3D printēts klipsis šņoru neatsiešanai. 3D sporta saulesbrilles. 3D auto numura turētājs. Digitālais spogulis. Digitālās mārketinga stratēģijas. Aplikācijas rakstura uzlabošanai.
Populārākie produkti: apdrukāti t-krekli, auduma maisiņi, rotaslietas, sveces, dekori, uzlīmes un piespraudes, vannas bumbas, atstarotāji, atslēgu piekariņi, skaistumkopšanas produkti, telefonu vāciņi un turētāji, fotografēšanas pakalpojumi, 3D printētas cepumu formiņas, apgleznotie trauki u.c.
Pārtika: sīrupi, musļi batoniņi, tējas, želējkonfektes, sausie maisījumi cepšanai un zupām, produkti cilvēkiem ar pārtikas ierobežojumiem. Skolēni analizējot savu gatavošanos un piedalīšanos pasākumā atzīst gan ieguvumus, gan nepilnības.
Ieguvumi: pieredze, sadarbība, komunikācija, lēmumu pieņemšana, zināšanu pielietojums, priekšmetu caurvijas, mērķtiecība, patstāvība, šķēršļu pārvarēšana u.c.
Nepilnības: laika trūkums, vietas trūkums, gaisa trūkums, pircēju trūkums, troksnis, liela konkurence u.c. Bet tirgū galvenais vērtētājs ir un paliek – pircējs. Pircēji balso ar savu naudu. Daudzi SMU var lepoties ar izpārdoto produkciju, ievērojamiem ienākumiem un peļņu tirdziņa laikā!
Paldies visiem atbalstītājiem un brīvprātīgajiem!
Šogad Rīgas Valsts 3. ģimnāzijā SMU darbībā iesaistīti ap 350 skolēnu no 10 vidusskolas un 3 pamatskolas klasēm: kopā 96 SMU ar inovatīvām biznesa idejām. Kā arī pamatskolas jaunākās klases piedāvāja pašgatavotus ziemassvētku našķus konkursā “Našķu našķis”. Turklāt šogad pie mums viesojās arī 12 SMU pārstāvji no Franču liceja, 1. un 2. ģimnāzijām. Šo milzīgo pārdot gribētāju kustību regulēja 18 brīvprātīgie. Pasākuma organizētāju lomu uzņēmās 12. klašu ģimnāzisti Estere Šmite, Amanda Duleviča un Ivans Ivo Novikovs, tādejādi apgūstot projekta vadības kompetences.
Tā bija lieliska iespēja iegādāties vai pasūtīt unikālas Ziemassvētku dāvanas gan ģimnāzijas skolēniem, gan viņu vecākiem, kuri atsaucās aicinājumam apmeklēt ģimnāziju pirms svētku dienā. Arī skolotāji starpbrīžos iegriezās tirdziņā un iegādājās dāvanas sev. Tika aicināti arī pārstāvji no sadarbības augstskolām un tuvākām iestādēm. Arī LTV1 reportieri ieradās uzņemt materiālu svētdienas reportāžai. (https://www.facebook.com/ltvzinas/videos/1600473154092550)
Vidusskolēni pārliecinoši demonstrēja prasmes un kompetences, kuras ir apguvuši dažādos priekšmetos: matemātika, fizika, ķīmija, bioloģija, sociālās zinātnēs, ekonomikā, vēsturē, dizainā un tehnoloģijās. Noderēja arī labas komunikācijas un prezentēšanas prasmes.
Jauniešu uzņēmējdarbības prasmes vērtēja kompetenta žūrija 24 profesionāļu sastāvā 8 nominācijās: Sociāli atbildīgākais uzņēmums; inovatīvākais produkts; labākais stends; labākā pārdošanas komanda; uz zināšanām balstīts produkts; labākā Ziemassvētku dāvana; videi draudzīgs, ilgtspējīgs produkts; tehnoloģijās balstīts produkts; simpātiju balvas.
Tika apbalvoti gan RV3ģ gan viesu skolēnu mācību uzņēmumi (SMU): MemeShirts, Ķerslis, Pizuni, Lavanda, Forescents, Valatte, Podi&Podi, Skrubbe, HighPrint, O’kei, Zalandia, LaceLock, TheChristmas Workshop, MarEliJare, JA-Foto, Zelta Stūrītis, Vecrīgas vizītes, Skoll, Iekuriņš, FairGlow, Toted, MAMA cepumi, LUMÂNARE, MultiMensa, NEXT, Mētra, kaRota, Stone Games, Rainy, , Punktiņš, CheatSheet u.c. Kā arī tika atzīmētas vairākas simpātiju balvas: skolotāju simpātiju ieguva SMU Lavanda, bet RV3ģ direktora simpātiju saņēma SMU Monodolls.
Oriģināli, unikāli produkti: Orientēšanas pārgājiens pa Vecrīgu. Karnevāla spēle. Rāvējslēdzēja iestrāde džempera kapuces malā. Koka šahs un dambrete. Stiepļu šaha figūriņas. Rāmītis rotaslietu glabāšanai. Mikrofibras salvetes briļļu un ekrānu tīrīšanai. Atvērtā un slēgtā tipa terāriji ar sukulentiem. Maisījums iekuram. Slaims. Atgādnes mācību procesa uzlabošanai. Uzlīmju lapas ar formulām eksaktajos priekšmetos. Mācību galda spēle. Galda spēle par Rīgas Valsts 3. ģimnāziju.(Monopols). Sienas kalendārs ar dizainu. Pašsacerēta grāmata, jautri sarakstīts stāsts. Tamborētie piekariņi ar skolotāju tēliem. Auduma grāmatu vāki ar grāmatzīmēm. Pašprogrammētas auto sacīkstes digitālā vidē. 3D printēts klipsis šņoru neatsiešanai. 3D sporta saulesbrilles. 3D auto numura turētājs. Digitālais spogulis. Digitālās mārketinga stratēģijas. Aplikācijas rakstura uzlabošanai.
Populārākie produkti: apdrukāti t-krekli, auduma maisiņi, rotaslietas, sveces, dekori, uzlīmes un piespraudes, vannas bumbas, atstarotāji, atslēgu piekariņi, skaistumkopšanas produkti, telefonu vāciņi un turētāji, fotografēšanas pakalpojumi, 3D printētas cepumu formiņas, apgleznotie trauki u.c.
Pārtika: sīrupi, musļi batoniņi, tējas, želējkonfektes, sausie maisījumi cepšanai un zupām, produkti cilvēkiem ar pārtikas ierobežojumiem. Skolēni analizējot savu gatavošanos un piedalīšanos pasākumā atzīst gan ieguvumus, gan nepilnības.
Ieguvumi: pieredze, sadarbība, komunikācija, lēmumu pieņemšana, zināšanu pielietojums, priekšmetu caurvijas, mērķtiecība, patstāvība, šķēršļu pārvarēšana u.c.
Nepilnības: laika trūkums, vietas trūkums, gaisa trūkums, pircēju trūkums, troksnis, liela konkurence u.c. Bet tirgū galvenais vērtētājs ir un paliek – pircējs. Pircēji balso ar savu naudu. Daudzi SMU var lepoties ar izpārdoto produkciju, ievērojamiem ienākumiem un peļņu tirdziņa laikā!
Paldies visiem atbalstītājiem un brīvprātīgajiem!